19 Şubat 2012

Ben (blog) yazarım

Son birkaç gündür takip ettiğim bir tartışma var. Mesele salı gecesi başladı. Bana kalırsa güzel de oldu, farkındalık yarattı bir noktada. 

Salı gecesi Okan Bayülgen Muhallebi Kralı'nda kadın bloggerları ağırladı. Yıllardır bloglarıyla uğraşan ve gayet ciddi sayıda insanın okuduğu kadınlardı bunlar. Ama çok izlenen bir televizyon programına çıkmanın etkisi midir bilmem ama çok burnu havada takılıyorlardı. Bu ablalar daha çok moda ve yemek blogu yazıyorlar. Ama programda yanlış yaptılar ve bu yolla kazandıkları paralardan ve sponsorlarından bahsettiler. Olay burada "Error!" vermeye başladı tabi. Oraya yeni albümünü anlatıp giden aptal sarışın popçulardan pek farkları kalmadı. Hepsi hakkında söylemiyorum ama, bir kısmı. Altı kişilerdi o masada ve 3-4 tanesi bu kafadaydı. Çoğunlukla onlar konuştu.

Herkesin blog açmak için sebepleri var. Bu konuda güzel bir yazı var burada. Çok güzel özetlemiş. Kendimizi kandırmaya gerek yok. 

O gece sorun para meselesinde, aslında konudan bu kadar çok bahsedilmesindeydi. Çünkü bloglarıyla para kazanan sürüyle blogger var, sadece bunun için kurulmuş networkler de var. Ama canlı yayında sanki büyük bir iş yapıyormuş gibi konuşarak ne elde edilir ki? Çok büyük bir iş yapmıyorlar. Moda ve yemek blogları okunması en yüksek ihtimalli sayfalar. Çünkü istemesen de yemek yiyeceksin ve dışarı çıkarken giyineceksin. Şayet ben sabahları Tülin Şahin'i dinlemektense blogları gezmeyi yeğlerim. Bu konuda çok usta bloggerlar da var ama o gece o programda yoklardı. Ben o gece o programda kendini internet girişimcisi ve fark yarattığı sanan birkaç kadın gördüm. İşin özünde şanslı birkaç kadından farkları yok.

Devletşah da o akşam oradaydı. Bu konuşmalardan da uzak kaldı. Onunla tanışmıştım ve ayak üstü güzelce sohbet etmiştim. Dünya tatlısı bir insan ki o masada da diğerlerinden ayrıldı zaten. Bu meselelere girmedi.

Bugün Erol Köse'de olaya el attı ve çok açıklayıcı oldu. "Türkiyede blogun varsa yazar, canonun varsa fotoğrafçı, zengin kocan varsa kesin modacısındır..." dedi. Özetle durum bu. "Yazarım ben, blogum var." tavrı takınanlar da var bu memlekette. 

Bu tür tripler her yerde var. Blog yazmak acaip veya cool bir şey değil ki. Herkes açsın ve yazsın. Böyle antipatik olmaya ne lüzum var? Sonuçta bu bir iş değil, bloggerlarda girişimci değil. Bu sadece bir hobi, en azından benim için.

1 yorum: