21 Şubat 2011

83. Akademi Ödülleri

Bütün dünyada Hollywood filmleri izleniyor. Büyük salonlarda "tamamen" özel efektlerle süslenmiş, artık tamamen klişeleşmiş, kavga ve çatışma sahneleri...
Ne yazık ki Avrupa sinemasının biraz "yerel" kalması sinema salonlarına başka tercih bırakmıyor. Prodüksiyona harcanan paradan ziyade izleyiciye gerçek bir film izlettirme çabası, castının kaliteli isimler bulundurması, oyuncu ve senaryo ağırlıklı filmler yapılmak istenmesi Avrupa sinemasını Hollywood'un arkasına atıyor. Avrupa sineması daha ziyade "Festival filmleri" kategorisine girdi.
Harika pazarlanan projeler, harcanan -bazen hayal edilemeyecek kadar fazla- para... Sinema ucuz bir iş haline gelmek üzere neredeyse. Özel efektler tabii ki filmlere harika hava katabiliyor. Benim en çok hayran olduğum yönetmenlerden birisi Tim Burton'dur. Onun masalsı anlatımı çok hoşuma gider. Ama bütün bir filmi de "yeşil duvar" önünde çekemezsiniz! Bu gidişle ilerde "sanat filmi" seyredemez olmaktan korkuyorum açıkcası.

Fakat bu seneki Oscar adayları arasında "film gibi filmler" var diyebiliriz sanırım. Benim favorim çoğu kişi gibi "The King's Speech". Fakat "The Fighters", "127 Hours", "Black Swan" gibi kaliteli olduğunu düşündüğüm filmlerde var. Amerika çıkışlı filmler kadar ses getiren "Biutiful"u da aynı şekilde izlemek için sabırsızlanıyorum. Bana kalırsa "En İyi Yabancı Film Ödülü" bu filme gidecek. Cumhurbaşkanımızın da izlediği "The King's Speech"i tam olarak izleyemedim ama ödül töreninden önce kesinlikle izleyeceğim. Ödülü kazanacağını düşündüğüm veya kazanmasını istediğim her dalda bir adayım var. Sırayla gidersek; "En İyi Film" içimden "Inception" olsun diyorum ama "Black Swan"da Natalie Portman ödülü kazandırır diyede düşünmüyor değilim. "En İyi Yönetmen" deyince Fincher ve Russell ağır basıyor ama Coen kardeşlerde alabilirler. "En İyi Yardımcı Erkek" kesinlikle Cristian Bale, "En İyi Erkek Oyuncu" ödülünü Javier Bardem alır diye düşünüyorum. "En İyi Kadın Oyuncu" Natalie Portman olmalı kesinlikle, "En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu" Helena Bonhem Carter...

Geçtiğimiz sene bana kalırsa Akademi üyeleri taraflı davrandılar. Tarantino'nun "başyapıtım" dediği ve tabuları yıkan sarsıcı hikayesi "Inglourious Basterds" sadece tek bir ödül alabilmişti. O da filme verilmedi zaten, Christoph Waltz oyunculuğuyla ödülünü aldı. Johnny Depp'in, Brad Pitt'in hiç ödülü olmaması ve Angelina Jolie'nin sadece 2 adaylık ve 1 ödülünün olması şaşırtıcı. Bazı konularda ön yargılı olduklarını düşünüyorum.

Bu sene töreni adaylığı olmayan Anne Hathaway ve James Franco sunacak. Fragmanlardan ödül töreninin çok neşeli ve kahkahayla geçeceğini anlayabiliyorum. Bakalım kazananlar kimler olacak.
------------------
Cnbc-e dergi bu ay ki sayısında "Oscar İzleme Rehberi" hediye etti. İçinde şahane bilgiler var. Walt Disney'in 12 büyük yıldızın toplam ödülü kadar ödül aldığını yazıyor. İnsanın inanası gelmiyo gerçekten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder