29 Nisan 2011

Bond Kızları

Film sektörü kitapları hep bertaraf etmiştir. Çok kötü yapımları bunun dışında tutuyorum tabi. Ama bu konuda çok fazla örneğimiz var. Harry Potter ve Twilight serisi gibi. James Bond bunun ekstrem örneklerinden birisi. Romanları tanınan ama filmleriyle tüm dünyanın benimseyip adeta hayran olduğu özel ajan 007. Bu İngiliz aşık ajan için romanları, kısa öyküleri ve yazılan onca eseri ayrı bir safta tutup filmlerini ayrı olarak inceleyebiliriz. 24 tane Bond filmi halihazırda bekliyor. 1962'den beri 7 farklı oyuncu Bond'a hayat verdi.

Tabi James Bond'u bu kadar özel kılan sadece filmlerinin konusu, aksiyon sahneleri veya İngiliz olması değil. "Bond kızları" filmleri çok daha sürükleyici hale getirmişlerdir, her zaman. Bu durum kesinlikle Bond'a özel. Öyle ki artık çok fazla sitede "En Seksi Bond Kızları" başlıklı fotoğraf galerileri var. Bir kız Bond filmlerinden birinde oynamaya dursun, filmden çok az bir süre sonra onu başka bir filmin afişinde görebiliyorsunuz. Bunlar oldukça olağan durumlar. Bond kızı olmak herkesin harcı değil, çok net belli oluyor.

Benim favori James Bond'um; Pierce Brosnan. James Bond'u onunla sevdim ben. Bu yüzden diğerleri
oldukça yapay geliyor bana, neredeyse Sean Connery bile, Daniel Craig'de kimmiş! En kötü Bond ise David Niven'dir bence, sadece bir filmi olmasına hiç şaşırmıyorum, gerçek bir hata.

Pierce Brosnan'lı Bond filmleri için bu şekilde düşünen sadece ben değilim sanırım, çünkü en parlak gişe hasılatı onun filmlerinde ve sadece dört filmi olması da bence üzücü. Bond kızı deyince benim aklıma doğrudan Halle Berry'nin adı geliyor. "Die Another Day"de Pierce Brosnan'la beraber oynamıştı ve o da son Brosnan'lı Bond filmiydi. Denise Richards, Teri Hatcher ve Izabella Scorupco da Brosnan'lı filmlerin harika kızlarıydı. Hatcher'ı daha önceden başka filmlerden de biliyorum ve şahsen çok çekici bulmam, sadece vücudunun güzel olduğunu söyleyebilirim.

Bond kızlarının ayrı bir evreni var sanıyorum. Nasıl oluyorda bu kadar güzel yaratık hiç kimsenin karşısına çıkmadan James Bond'un karşısına çıkabiliyor. Bir çok filmde Bond kızları tanınmayan yüzlerdi, filmden sonra birer yıldıza dönüştüler. Tabi ben o filmlerden herhangi birinde figüran bile olsam ölene kadar anlatırdım o da ayrı mesele. James Bond her zaman efsanevidir ama Bond kızları olmadan hep sıradan bir ajan olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder