28 Şubat 2011

2807. Heykelcik de Sahibinde

Oscarlar dağıtıldı. Ben dün gece, geçen günlerde bahsettiğim, Hollywood'un o şaşaalı, bol efektli, yeşil ekran önünde çekilen filmlerinin -en azından bu sene için- çok göz önünde olmadığını görünce gerçekten sevindim ama öte yandan tahminlerimin neredeyse yarısının yanlış çıkması içimi burktu sayılır. Ama çok da önemli değil.

Dün gece ile birlikte dağıtılan Oscar heykelciği sayısı 2807 olmuş. Bu kadar prestiji hak ediyor. Önelikle Kodak Tiyatro muazzam görünüyordu. Bayıldım adeta! Her seferinde bu konuda büyülüyorlar. Ben beş tane balkon saydım. Bizim bu kadar büyük tiyatromuz neden yok, varsa bile neden az sayıda bizlerin haberi yok? Bu sorunun cevabını merak ediyorum Bunun dışında bir çok ilginç ayrıntı var dün gece ile ilgili. Benim en çok beğendiklerim ise James Franco-Anne Hatteway ikilisi ve Kirk Dougles'ın sunumuydu. Dougles hem sahneyi, hem ödülü hem de ödülü alması için çağırdığı Melissa Leo'yu bırakmak istemedi. Sahneden beraber ayrıldılar ve sahne arkasında ki kameradan Loe'yu nasıl kavradığını çok net gördüm. Töreni açmak için harika bir video hazırlamışlar. Sunucular neredeyse ön planda ki bütün filmlere konuk oluyorlardı. Bir de araya "Back to the Future" katmışlar ki, bana kalırsa harikaydı. Anne Hatteway çok güzel bir şarkı söyledi bizlere ve sürekli hareket halindeydi. Hem işin önemi bilen hem de eğlendiren hoş bir sunumu vardı. Franco'da yapabilecekleri iyice zorlamış ve en acaip fikri seçmiş. Hatteway şarkısını söylerken smokin giyiyordu. Sahnede iki smokinli olamayacağından Franko'ya da elbise giyip makyaj yapmak kalmış.

Alice in Wonderland ve Inception'ın aday oldukları dallarda ödül almalarına sevindim doğrusu. "Alice in Wonderland" aday olduğu üç daldan ikisinde ödül aldı, "En İyi Efekt"i Inception'a kaptırdı. Favori yönetmenlerimden ikisi Burton ve Nolan bu ödülü hak etmişlerdi. Hangi yapımla olursa olsun. Fakat "En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu" açıklanırken, Helena Bonham Carter'ın yüzünde ki isteksiz ifadeyi hiç anlayamadım. Bu zamana kadar başardığı işlerle çoktan bir heykelciği hak etti bana sorarsanız. Tabii Helena Bonham altın heykeli almasa da çok değerli bir oyuncu ama alması da hiç fena olmaz.

Ödül almasını umduklarından bir kaçı malesef eli boş döndü. Helena Bonham, Melissa Leo'ya kaptırdı. Tom Hooper aklımın ucundan bile geçmezken "En İyi Yönetmen" oldu. Ama en çok "Biutiful"un hiçbir ödül alamadan dönmesi beni şaşırttı. Javier Bardem ödülü sunarken çok keyifliydi ama gece sonunda kederden içmeye gitmiş olabilir. Ne filmi ne de kendisi ödül alabildi.

Bir de yayın ara verdiğinde ekranda Yekta Kopan ve konukları vardı. O birkaç dakikada çok doğru ve hoş sohbet ettiler. Zaten bu töreni sunmak başka kimseye yakışmazdı.


-------------------

Bugün Kelebek'te inanılmaz bir haber gördüm. İçim gitti resmen.
Önceki gece düzenlenen 26. Spirit Ödülleri Töreni'nde oyuncu Paul Rudd, "En İyi Senaryo" ödülünün adaylarını açıklamak için Eva Mendes ile sahneye çıkıyor. Sonra bir bakıyorsunuz Rudd'un eli Eva'nın göğsünde. Sonrası daha ilginç. Bir başka avuç Rudd'un "fermuar" hizasında!
Haberi okuyunca Paul Ruud olmak istedim...















İŞTE OSCAR KAZANANLAR:

En İyi Film: The King's Speech

En İyi Yönetmen: Tom Hooper (The King's Speech)

En İyi Erkek Oyuncu: Colin Firth "The King's Speech''

En İyi Kadın Oyuncu: Natalie Portman "Black Swan"

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Christian Bale (The Fighter)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Melissa Leo (The Fighter)

En İyi Yabancı Film: In a Better World / Susanne Bier / Danimarka

En İyi Uyarlama Senaryo: The Social Network, Aaron Sorkin

En İyi Orijinal Senaryo: The King's Speech: David Seidler

En İyi Görüntü Yönetimi: Inception - Wally Pfister

En İyi Sanat Yönetmeni: Alice in Wonderland - Robert Stromberg, Karen O'Hara

En İyi Animasyon: Toy Story 3

En İyi Animasyon (Kısa Metraj): The Lost Thing

En İyi Müzik: The Social Network, Trent Reznor ve Atticus Ross

En İyi Şarkı: Randy Newman, If I Rise - 127 Hours

En İyi Görsel Efekt: Inception, Paul Franklin, Chris Corbould, Andrew Lockley ve Peter Bebb

En İyi Kurgu: The Social Network Angus Wall ve Kirk Baxter

En İyi Ses Miksajı: Inception, Lora Hirschberg, Gary A. Rizzo ve Ed Novick

En İyi Ses Montajı: Inception, Richard King

En İyi Makyaj: The Wolfman, Rick Baker ve Dave Elsey

En İyi Kostüm: Alice in Wonderland, Colleen Atwood

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder