28 Haziran 2010

Eric Clpaton & Steve Winwood @ İstanbul Kuruçeşme Arena

Bu yazıyı yazmakta çok ama çok geç kaldım farkındayım. İki haftadan fazla oldu yanılmıyorsam. Ama olsun sorun değil. Anılar hala taze.

Konserin başlamasından bir saat kadar önce Kuruçeşmeye gittim. Bir arkadaşla beraber büyük ustayı izlemek için sabırsızlanıyorduk. Kendimize iyi bir yer bulabilmek umudunu taşıyorduk ama her yaştan insanın olduğu Kuruçeşmede her boydan insanda vardı ve uzun olanları da nedense önümüzdelerdi. Ama sonunda sahenyi rahata görebildiğimiz bir yer bulduk ve beklemeye başladık. Hava kararmıştı, sahnede soundcheck yapılmış, ışıklar testedilmiş ve bir sorun yoktu. Ustalar oldukça rahat ve samimi bir şekilde sahneye geldiler. İlk şarkıda bir şanssızlık oldu ve Steve Winwood' un sesini henüz duyamamıştık. Mikrofon kapaılıydı. Ama bu sesçiler tarafındanda farkedildi ve bunu düzelttiler.
Benim özellikle beklediğim 4 parça vardı. "Usta" beni çok bekletmedi ve 3. parça olarak "After Midnight" i çaldı. O kadar rahattı ki sahnede hayranlıkla izliyordum. Saçlarını uzattığı için çok farklı görünüyordu.
Konser boyunca inanılmaz güzel doğaçlama sololar dinledik büyük ustadan. Ama Steve Winwood' un da aşağı kaır yanı yoktu. Piyanoya oturduğu anda öyle bir ruhumuza işledi ki... Bazı zamanlar Eric Clapton bile gölgede kaldı. Böylesine bir ikiliyi aynı sahnede bu kadar güzel performansla izlemek inanılmaz bir tecrübeydi benim için.
Sonlara doğru oturdu iki "usta" başladılar Layla' ya. Bütün herkes hep bir ağızdan. Ardından Cocain geldi. Tek kusur Wonderful Tonight'ı duyamamamızdı. Ama olsun. Harika bir gece yaşattılar bize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder