28 Aralık 2014

2014'ün En İyi Filmleri

Geçen yılın ardından ilaç gibi gelen bir yılı geride bıraktık. Bunu hem sinemasal, hem de müzikal anlamda rahatça söyleyebiliyorum. Geçen yılın sonundan itibaren, bu yılın başından sonuna kadar gerek festivallerde, gerekse vizyonda çok değerli filmler gördük. Sanırım meraklısı olan herkesin hemfikir olacağı üzere 2014 bağımsız filmlerin yılı oldu. Blockbusterların ve stüdyo filmlerin yanı sıra ve tamamen dışında olarak, kendi dünyasını sıfırdan yaratan ve genellikle çok düşük bütçeli olan filmler bunlar. Onların nitelikleri ve başarısı, benim nazarımda sinemanın geleceğinin nitelikleri ve başarısı olacak. Bu açıdan çok değerli bir yıldı kesinlikle.

Ama 2014 bir o kadar da bir şeyler alıp götüren bir yıl oldu sanki. Özellikle Robin Williams ve Philip Seymour Hoffman'ın hayatını kaybetmesi kötü bir şaka gibi geldi. Benim için Robin Williams'ın ölüm haberini almak hiç kolay değil. Daha bugün Jumanji'nin 20. yaşına gireceğini okudum. Bütün hayatın boyunca sana belli zamanlarda, çeşitli şekillerde öyle ya da böyle eşlik eden birilerini kaybetmek zor oluyor. Aynı durum Philip Seymour Hoffman için de geçerli. Synecdoche, New York ile kendisine bağlandığım ve yaptığı her işe büyük saygı duyduğum biriydi ama bir gece tereddütsüz yazılmış bir metinde ölüm haberini okudum. 

Genel hatlarıyla başarılı ama üzücü bir sinema yılı oldu 2014. Benim için bu başarıyı sağlayan filmler ise şöyle:

  • The Selfish Giant / Bencil Dev



  • A Pigeon Sat on a Brench Reflecting on Existence / İnsanları Seyreden Güvercin



  • Kış Uykusu



  • Boyhood / Çocukluk



  • Leviathan



  • Whiplash



  • Calvary / İnfaz



  • The Great Beauty / Muhteşem Güzellik



  • The Grand Budapest Hotel / Büyük Budapeşte Oteli



  • Ida



  • Locke



  • Enemy / Düşman




  • Coherence / Paralel Evren




  • Filth / Pislik



  • The Double / Öteki




  • I Origins / Kök



  • The Wolf of Wall Street / Para Avcısı



  • Deux Jours, Une Unit / İki Gün, Bir Gece



  • Joe



  • 20.000 Days on Earth / Dünyada 20.000 Gün




  • Predestination




  • The Rover / Takip



  • Starred Up / Yüksek Risk



  • Miss Violence / Şiddet Güzeli



  • The Broken Circle Breakdown / Kırık Çember



  • Les garçons et Guillaume, a table! / Ben, Kendim ve Annem



  • The Babadook / Karabasan



  • Frank



  • Her / Aşk



  • Manuscripts Don't Burn / Elyazmaları Yanmaz



  • The Lauchbox / Sefertası



  • The Way He Looks / Bugün Eve Yalnız Dönmek İstiyorum



  • Al Midan / Meydan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder